måndag 21 februari 2011

Vårkänslor

Foto, Linda Tallroth-Paananen, memento
Jätski-cotton
Jätski, marimekko
Pikku Jätski cotton
Pikku Jätski, marimekko
Jag vet inte om det är vårkänslor eller om jag håller på att blir sprittandes galen, men jag vill ha in mera färg i huset. Bakom sängen hänger som bäst Marimekkos tyg, Kanteleen kutsu, men nu känner jag mig lite sugen på mönstret Jätski! :) Vet inte riktigt vad jag egentligen tycker om mönstret, men jag dras på något sätt till färgerna. Jag har dock inte sett det live, så jag borde väl kanske söka mig till Marimekko imorgon och se på det. Kanske konstaterar jag snabbt att jag faktiskt var sprittandes galen, eller också är det jätte fint. Egentligen gillar jag dom svartvita mönstren bäst, men jag skulle verkligen inte vilja köpa ännu ett svartvitt tyg...trots att det är ett säkert kort...
Vad tror ni?

7 kommentarer:

  1. Jeg liker også det sorthvite, men prøvde meg nettop med litt grønt og det ble fint. Men går fot lei. Det som er så fint med tøy er jo at du bare kan bytte det ut når du blir lei, og så kan du ta frem det utrolig fine sorthvite der. Jeg digger det. Angrer på at jeg ikke kjøpte noen meter da jeg besøkte Helsinki i fjor...

    SvaraRadera
  2. Jag gillar egentligen inte alls svartvitt (jovisst, det kan vara snyggt men det är så färglöst!) så jag säger färgfärgfärg! :) det blir ju ofta snyggt att ha in nånting lite avvikande som just nån färgklick.. :)

    SvaraRadera
  3. Det skulle vara jättesnyggt bakom er säng! Jag har också suktat efter det tyget - det har ju bara helt underbara färger! Och när vi nu plötsligt är ägare till ett 60-tals hus så känner jag att det skulle passa som hand i handske! Du kan ta Jätski så tar jag Pikkujätski. ;)
    Jag kommer gärna med imorgon på tyg-span!

    SvaraRadera
  4. Jag börjar tänka på medicinkapslar. ;)

    SvaraRadera
  5. Ni har så rätt, tyg byter man ju lätt ut! Har suktat efter ett grönt KAIVO tyg också, men har det i svart så skulle gärna ta något annat...
    Ni ser ju på bilden överst att lite färg skulle göra susen :)

    Linda, jovisst, men är nog mer sugen på Pikku Jätski jag också! ;)

    Jocke, fick precis samma associationer! :)

    SvaraRadera
  6. Hur snyggt som helst! Gillar Jätski mer än Pikku Jätski. Trots att det är säkert och snyggt, är det ändå inte mer galet att leva livet i svartvitt än i färg? :-)

    SvaraRadera
  7. Hahha, visst Aja, det är liksom så jag har tänkt de senaste...ööh...5 åren när vi levt helt utan färg (ja tills sonen kom...) Men nu känner jag ett litet sug efter färg igen! :)

    SvaraRadera