torsdag 16 juni 2011

Får man ångra sig!?

...nej vet ni vad... jag tror att jag ångrar mig. Har gått och sett på nya tapeten i ett par dagar nu och den klickar inte alls med mig... Jag tycker SÅ MYCKET om den och den är så fin där den är, men sovrummet skiljer sig allt för mycket till övriga huset nu kan jag tycka... Eftersom alla rum står på rad så är det viktigt att man har en fungerande helhet och en genomgående linje. Jag trodde det skulle funka, men det gör det inte. Tapeten är så snäll och trevlig, medan resten av huset är rätt så grafiskt och kontrast rikt. Nej vet ni, vad ska man göra...?? Klämde lite försiktigt ur mig min åsikt till sambon härom kvällen... väntade mig djupa suckar och en lång ramsa om hur hopplös jag är... men han var helt på samma linje och DET säger väl ändå allt!? ;) 


Är man en väldigt dålig människa ifall man tapetserar över splitternya tapeter bara för att det inte känns bra i magen??!

5 kommentarer:

  1. kom att tänka på den här dokumentären:

    http://svt.se/2.61757/1.753635/paradiset

    och så var det faktiskt samma tapet!! :)

    SvaraRadera
  2. Det är nåt troll med den tapeten ;)

    SvaraRadera
  3. Nej man är ingen dålig människa alls tycket jag. Man måste väl ändå få ändra sig och ångra sig? För vems skull ska ni ha den kvar?

    SvaraRadera
  4. My friend did exactly the same. She chose wallpapers for two rooms, but didn´t like them on the wall. She hated them for 6 months and finally got rid off them. She is happy now :)

    I have a bit similar problem. I moved to an old house a couple of months ago. Living with lovely gammalsvenska-wallpapers, but loving very pure and graphic style too. Mixing these two styles is challenging but intresting!

    SvaraRadera
  5. It´s easy to do misstakes... The wallpaper always look very diffrent when it´s up on the wall... But it´s not the end of the world, it´s easely replaced. It´s just so frustrating to realise it when all the job is done and the money is spent... I think it´s important though that you follow you´re heart :)

    SvaraRadera