onsdag 2 maj 2012

Vi mårar å på

På vårt kylskåp hänger Ann Bäcks vykort vi mårar å på* för att påminna oss om ta tillvara vardagslunken. Jag är en rastlös typ som gärna vill ha mycket på gång, jag tänker för mycket, planerar för mycket och stressar för mycket (ofta helt i onödan). Men som tvåbarnsmor har jag verkligen blivit SÅ mycket bättre på att ta vara på vardagen! Man behöver inte tuta på som om man hade eld i baken -vart har man bråttom? Sitt ner, drick en kopp kaffe och NJUT av stunden! ...för sist och slutligen kan man inte mer än att bara måra å på ;)


*måra å på är dialekt och betyder nåt i stil med "vi lunkar på"...

2 kommentarer:

  1. Så himla träffande, jag är exakt likadan, men har efter ett år hemma inte lugnat ner mig helt...kanske är dags nu :) börjar jobba i augusti igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går i perioder. Ibland går det bättre och ibland yrar man iväg. Så där går det när man är en kreativ själ :)

      Radera