onsdag 11 juli 2012

Vinn en HEDDA

Okej, nu är det dags för en ny tävling :) Denna gång kan du vinna min HEDDA bricka. Brickan är 38 cm i diameter och tål både värme och maskindisk. Jag håller på att jobba på en egen webshop och nu behöver jag din hjälp. Jag undrar lite grann hur du tänker om att handla på nätet och vad som känns viktigt för dig när du handlar. Svara på frågorna i en kommentar under inlägget så är du med och tävlar. KOM IHÅG att sätta med din mailadress i kommentaren så att jag lätt får kontakt med dig ifall du blir den lycklige vinnaren :) Linkar du till tävlingen på din blogg tävlar du med två lotter, kom då ihåg att också linka till din blogg i din kommentar så att jag vet att du länkat. Rörigt det här ;) men jag tror du hänger med, eller hur?


- hur ofta handlar du på nätet?
- vem handlar du till? dig själv, barnen, hemmet, gåvor...?
- hurudana inredningsprodukter handlar du på nätet?
- vad är viktigt för dig när det gäller betalningen av produkter via nätet?


Tävlingen avslutas 18 Juli klockan 20.00. LYCKA TILL!

20 kommentarer:

  1. -ett par ggr i månaden
    -mig själv, barnen, hemmet och gåvor :)
    -mattor, lampor, möbler, planscher, förvaring mm
    -jag gillar att få produkten före jag betalar, alltså betalning via räkning, men nog smidigt också med kreditbetalning.

    jennymariaalexandra@gmail.com

    SvaraRadera
  2. - i genomsnitt kanske 2 ggr per månad
    - oftast kläder till barnen och mig själv men också grejer till hemmet och böcker
    - mindre möbler, mattor, lampor, tyger
    - vill gärna få produkten innan jag betalar, betalning med faktura

    annika.liljeqvist@gmail.com

    SvaraRadera
  3. - varierar från 0-3 ggr. i månaden
    - mig själv, barnen, hemmet, mm...
    - ha int handlat så myki inredning senast tiden, men tyger, mattor, lampor, och lite annat
    - Det ska vara enkelt. Att ha möjlighet att få välja om man betalar med räkning eller visa, eftersom jag inte använder mitt visa direkt ofta.

    kristine.vesterlund@gmail.com

    länkar till min blogg:
    http://www.dromgarden-10.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Jag handlar egentligen väldigt sällan på nätet, förr var det mycket skivor, nu böcker, ibland julklappar. Jag tittar mycket på bilder och inspireras.
    Betalningen ska vara tydlig och enkel och hela shopen måste verka seriös, men samtidigt trevlig och familjär som irl.
    /linda.jo85 at gmail.com

    SvaraRadera
  5. Varje dag i fantasin. Mer sällan i verkligheten. Jag inspireras och drömmer och ibland slår jag till, tyvärr sällan till mig själv. Oftast köper jag presenter, födelsedagspresenter och julklappar via nätet. Då blir det böcker, kläder, leksaker och inredningsdetaljer. När det kommer till inredning blir det ofta planscher och porslin. Jag handlar gärna via ställen som inte är så stora, som har saker som inte går att få tag på i "vanliga" affärer eller så handlar jag via tradera, etsy och liknande.
    Jag gillar att betala via nätet i samband med att jag beställer. Det känns smidigast. / Josefina
    josefina.eriksson@gmail.com

    SvaraRadera
  6. -jag älskar att googla fram vackra saker men handlar inte så ofta, men det jag handlar är åt barnen eller så saker till hemmet.
    -Handlar jag till hemmet är det gardiner eller små saker.
    -Jag vill att det ska gå å betala med nätbanken och att med det samma står hur länge det tar att få produkten och vad frakten blir.

    C
    ciia_79@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. -jag handlar väldigt sällan på nätet. Mest för att jag kanske vet att om jag en gång börjar så är det svårt att sluta och så slutar det med att man har hela huset fullt med kläder, prylar och böcker. ;)
    - Jag handlar mest böcker åt mig själv eller som gåvor. När jag får barn blir det helt säkert en massa ekologiska barnsaker. ;)
    -Om jag är ute efter inredningsprodukter så kan jag nog köpa vad som helst i princip. Storleken spelar liksom ingen roll för man får det ju ändå hemlevererat eller åtminstone till posten. ;)
    -att betala via nätbanken är nog väldigt lätt och bäst är det ju om det fugerar. PayPal går också bra om man handlar från utlandet.

    Anna-Stina
    anna-stina.lassus@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. - Jag handlar ibland. Inte varje månad men det går lite i vågor.
    - Vi renoverar ett hus så det blir mest saker till hemmet.
    - Inrednigsprylar (knoppar, lampor mm), porslin och möbler.
    - Jag tycker det ät viktigt att betalningen känns säker så nätbanken är bra eller faktura.

    Brickan är superfin!!

    christine.wiman@home.se

    SvaraRadera
  9. Jag handlar ofta på nätet, mer där än i butik. Nästan varje vecka händer det nog.

    Jag handlar både till mig själv, barnen och presenter. Roligt är när butiker erbjuder både paketinslagning och att man kan skicka presenten direkt. Perfekt när man vill gratta någon långt bort och har lite bråttom!

    Jag handlar kläder, skor, pysselgrejer, inredning, leksaker, barnvagnar. Ja, det mesta som går att handla :)

    Jag använder gärna PayPal, det är enkelt och känns säkert.

    Länkar på min blogg tippbritta.blogspot.se
    tippbritta@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Monika Gustavsson12 juli 2012 kl. 11:29

    Jag älskar nätshopping och handlar säkert ett par gånger i månaden. Mest blir det till mig hemmet och barnen, enstaka saker till bara mig. Köper mycket tavlor, inredningsdetaljer, tyger, kroppsprodukter och kläder. Jag brukar betala via internetbanken, då vet jag att allt är betalt och att inte en senare faktura överraskar!

    vh
    Monika gustavsson
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  11. - Jag handlar en del på nätet. Ibland mer ibland mindre.. Oftast blir det inredningsprylar som kan vara svåra att få tag i.
    - Jag handlar mest till vårt hem (till mig själv antar jag , haha). Men även presenter till födelsedagar, till vänner som får barn osv.
    - De inredningsprodukter jag handlar är allt ifrån köksprylar till posters till mindre möbler.
    - Jag vill kunna betala direkt med kort eller allra helst internetbanken.

    Ääälskar brickan! Precis en sådan skulle jag kunna köpa via nätet ;)

    Ha en fin dag.
    johannavighagen@gmail.com

    SvaraRadera
  12. (1) Varje vecka...

    (2) Kläder och böcker till mig och barnen, resor, men även praktiska ("tråkiga") saker; hud och hårvårdsprodukter, smink, kontaktlinser... elektronik och foton till hemmet... Önskar att jag vore den som köpte genomtänkta gåvor i god tid (till ett förmånligare pris) via nätet, men rusar så gott som alltid omkring på stan dagen före eller samma dag och söker gåvor. Tyvärr.

    (3) Möbler, mattor, alla posters som jag ramat in är köpta via nätet (ofta t.ex. via Etsy), designbord beställdes från Tyskland, mycket fint (byråer mm) har jag köpt via Findit, Tori osv, X antal Ikea beställningar gjorda ;)... Hittat många web shoppar och tips och länkar via inredningstidningar och inredningsbloggar (på gott och ont ;)).

    (4) Gillar Verified by Visa och att man är tvungen att gå via sin nätbänk för att göra betalningen.

    Hedda är verkligen urfin! Är på väg att flytta utomlands och vill hemskt gärna pryda nya hemmet i Asien med din Hedda bricka! ;) Lycka till med din web shop!

    Katja Bonäs
    katja.backsholm@netikka.fi

    SvaraRadera
  13. Jag handlar oftare på nätet än i butiker faktiskt.

    Jag köper kläder, skor, tyger och saker till hemmet.

    Jag handlar till hela familjen.

    Jag betalar gärna med kort, Verified By Visa eller faktura. Paypal funkar oxå för den delen men det är inte alla som har det...

    SvaraRadera
  14. - jag ögonshoppar ofta och låter mig inspireras av fina saker, mest i inredningsväg. Sällan slår jag till i verkligheten, några gånger i året ungefär.

    - böcker och saker till hemmet köper jag.

    - mattor, tyg och planscher

    - att det känns säkert, via faktura eller nätbanken.

    pia.skog@vaasa.fi

    SvaraRadera
  15. Jag brukar handla mest kläder på nätet, både till mig själv och barnen. Sånt som inte går att köpa i butiker här..
    Ögonshoppar inrednings-grejer, söker inspiration sånt oxå..
    Betalar helst på faktura eftersom jag vill se produkten i verkligheten först.

    iza_bella80@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Hur ofta jag handlar på nätet varierar, men det blir minst 2 gånger i månaden. Oftast handlar jag till mig själv och då blir det såna saker som jag inte kan hitta i butikerna i min lilla stad. Mycket böcker (som visserligen finns att köpa i stan, men det är enkelt att klicka sig igenom tex Bokus hemma i soffan), kläder och inredning. Även presenter brukar jag klicka hem och då gäller samma devis som när jag köper till mig själv; sånt som inte finns i butik här och gärna med en liten tvist.

    När det gäller inredning så köper jag oftast mindre saker; prydnadsföremål, husgeråd och affischer. Sånt som är enkelt och billigt att få hemlevererat.

    Jag tycker att det är viktigt att få välja mellan faktura eller kortbetalning. Om det är första gången jag beställer från en webbshop brukar jag välja faktura, men om det är ett företag jag litar på så brukar jag välja kortbetalning. Då känns det ju nästan gratis när man får hem sin beställning, vilket är lite farligt ;)

    linda.m.lindstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Kul! <3
    -En gång i månaden
    -för mig själv o barnen
    -Printer
    -Faktura vill jag ha

    kram<3
    ekojohanna@gmail.com

    SvaraRadera
  18. 1. Någon gång i månaden, kanske in snitt 2 utslaget på ett år, beror på vad som händer runtom, högtider, födelsedagar etc.

    2. Handlar till hemmet, vänner och mig själv.

    3. Småsaker som man inte behöver känna att man måste testa innan investering, dvs prydnadssaker som tallrikar, ljus etc.

    4. Verifieringsprogramm paypal och när man betalar via sin bank. Det ska kännas tryggt, säkert och stabilt.

    josefin.sohl@gmail.com

    SvaraRadera
  19. - Hur ofta varierar nog mellan ca 0-5 ggr i månaden.

    - Handlar för det mesta till hemmet, men nu med bebis i magen har det såklart blivit en hel del barnprylar också! :) Annars tycker jag att presenter är perfekta att beställa på nätet, då kan man hitta lite mer udda saker!

    - Jag köper allt möjligt! Kan vara allt i från kuddfodral, lampor, ljuslyktor, möbler, posters osv.

    - Jag betalar oftast med Visa eller faktura, tycker det är det bästa! :)

    maddesfargochform@hotmail.se

    SvaraRadera
  20. 1. Kanske någon gång i månaden.
    2. Jag handlar mest till mig själv och ibland till hemmet.
    3. Sådant som inte kostar så mycket att få hem: posters, tyger, ljusslingor m.m.
    4. Jag tycker om då det går att betala direkt med internetbanken eller att man får betala via faktura.

    erikson.ida@gmail.com

    SvaraRadera